TUXIA TUXIA
Estas en Weblog de Montaña Inicio
Tuesday 10 de December de 2013
AGULLA GRAN D’AMITGES – 2.638 MT.
Tipo de Entrada: LBUM DE FOTOS

Pujant per la vall d’Espot, deixem els Encantats i el llac de St. Maurici a l’esquerra; enfilem cap a l’Estany de Ratera fins el refugi d’Amitges, on passem la nit, l’endemà matinet, matinet, sortim cap a l’Agulla; només sortint del refugi, quelcom no corrent a finals de Juny.....grampons fins practicament a la faldilla rocallosa de les agulles; desde alli, dues grimpades ens portem al cim de l’Agulla Gran, la baixada, per l’altre vesant, tambe amb grampons fIns el llac “glaçat” del refugi.-

TOZAL DEL MALLO – 2.283 MT
Tipo de Entrada: LBUM DE FOTOS

Fita emplaçada desde l’any passat, ens desplacem fins a Torla, al mati, ja amb els vehicles glaçats; “Puente de los Navarros”, Vall d’Ordesa i aparcament al Pla d’Ordesa.-

Es ben d’hora i començem la caminada cap el “Circo de Carriata”, amb les lots al cap.-

Enfilem la pujada, llarga i fresca fins la base de la muntanya i sepentejant arrivem a “Las clavilas de Salarons”, que amb dos temps ens deixen al pla i des-de allí a l’esquerra surt un caminet planer fins el “Cim del Tozal”; de tornada ens queda devant “La Faja de Las Flores”, que la deixem per un altra sortida.-

La tornada la fem per “La Fajeta”, caminet estret vorejant la muntanya, equipat amb un cable de seguretat; tot baixant, podem gaudir de “Las Librerias”, conjunt vertical de plecs pedragosos impresionant.-

Per gaudir d’una imatge impactant del Circ de Carriata, es millor fer la pujada a finals de Juny, quan les arguilagues estan florides , es un mar groc.-

TUCA DE CULEBRAS – 3.062 MT PIC DE VALLIBIERNA – 3.067 MT
Tipo de Entrada: LBUM DE FOTOS

Acostament fins Aneto, poblet de l’Aragó i l’endemà carretera per la Vall de Barrabés, Vall de Llauset, fins l’estany del mateix nom, que borejem per la dreta buscant la tartera, amb pujada sostinguda i llarga fins els blocs pedregosos, on ens hi acompanyen un grup d’isards.-

A partir d’allí grimpada fins la Tuca de Culebras, ara be, devant el Pas de Caball, una cresta llisa i que cal passar amb prudència, tots seguim les instruccions d’en Francesc, que asegura el pas amb dos caps encordats.- La nota a destacar, el bateig dels 3.000 d’en Patxi.-

Seguim amb una lleugera grimpada fins una cómoda cresta que ens avoca al Vallibierna, allí al cim disfrutem d’un parany de 360º, impresionant, sadollant els nostres desitjos de naturalesa.-